سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نظر

سحنگوی نیروی دریایی آمریکا:
سحنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که این کشور از شکار پهپاد توسط ایران آگاه بوده و در حال پیگیری آنها است.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود: در صورت تأیید این خبر، اعزام این پهپاد به منطقه خلیج فارس، تازه ترین مورد جنگ روانی آمریکا علیه ایران است که با موج ترورها و جاسوسی ها انجام گرفته و شکست خورده است.
بر اساس این گزارش، ایران یک فروند هواپیمای بدون خلبان آمریکا را هنگام پرواز بر فراز حریم هوایی این کشور شکار کرد.
هواپیمای بدون خلبان اسکن ایگل در حال جمع آوری اطلاعات بر فراز آب های خلیج فارس بود و زمانی که یگان دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را توقیف کرد، وارد حریم هوایی ایران شده بود.
نظر

در منطقه عمومی خلیج فارس رخ داد؛
یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در حال گشت‌زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.
به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کل سپاه؛ یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات در حال گشت‌زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد. 
 
در این خصوص، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع "اسکن ایگل" (ScanEagle) بوده است گفت: این گونه پرنده‌ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می‌آیند. 
 
وی همچنین با اشاره به آمادگی‌های نیروی دریایی سپاه در اجرای مأموریت‌های محوله و اشراف اطلاعاتی همه‌جانبه بر تحرکات بیگانگان در منطقه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز تصریح کرد: دشمنان ما از اول فروردین ماه سال 1366 حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و آنچه در یک و نیم سال آخر جنگ بین ما و آنها اتفاق افتاد را دیده‌اند. این حضور از آن زمان تا به امروز وجود دارد و مسلماً وضعیت امروز ما با آن زمان قابل قیاس نیست. 
ادامه مطلب...
نظر

همچنان خبری از یافتن ارز دارو نیست؛
هنگامی که رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با گلایه از هزینه‌های بسیار سنگین درمان و افزایش 250 درصدی (به طور متوسط) بهای تجهیزات پزشکی، گفته بود: «دولت سلامت مردم را به بازی گرفته است»، شاید استیضاح وزیر منتقدِ آن روز، کمی غیر منصفانه به نظر می‌رسید، ولی اکنون گویا نه وزیر انتقادی به شرایط موجود دارد و نه انبار ذخایر دارویی کشور فاصله زیادی تا جارو کشیدن!
کد خبر: 287239
تاریخ انتشار: 06 آذر 1391 - 07:10
هنگامی که دایره تحریم‌ها با تنگ‌تر شدن به بانک‌های کشورمان رسید، عمده نگرانی‌ که احساس می‌شد، انتقال ارز نفت فروخته شده به کشور بود تا جایی که برخی مراودات جهانی مانند خرید دارو یا تجهیزات پزشکی حتی از دید مسئولان مغفول ماند؛ البته شاید دلیل این غفلت این بود که برخی گمان می‌کردند ««تولید 97 درصدی داروی مورد نیاز در داخل» حقیقت است؛ غافل از آنکه روند نادرست گذشته گاه ما را  دچار خودکفایی کاذب کرده است!

به گزارش «تابناک»، مدتی است که بازار دارو و واکسن به تکاپو افتاده و در کنار گرانی لوازم و تجهیزات پزشکی، هزینه‌های سلامت به اندازه‌ای افزایش یافته که به قول وزیر بهداشت، اوضاع کنونی کشور به شرایط جنگی می ماند اما بیان این سخنان از سوی ارشدترین مقام متولی بهداشت در کشور هم سبب نشده تا راهکاری برای برون رفت از اوضاع وخیم درمان اندیشیده شود تا جایی که به تازگی شنیده می‌شود اولویت ارز تخصیصی برای دارو و تجهیزات پزشکی به جایگاه آخر ارز مرجع سقوط کرده است!

ماجرا این گونه پیش رفته که مدتی است هزینه‌های درمان تصاعدی در حال افزایش بوده و دکتر مرضیه وحید دستجردی با بیان این که «چیزی در حدود 7.5 درصد از جمعیت کشور با هزینه‌های درمانی به زیر خط فقر می‌روند» در صدد هشدار این ماجرا برمی‌آید. اواسط ماه گذشته بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد که اولویت ارز تخصیصی برای تجهیزات پزشکی را از جایگاه نخست و دوم به رتبه پنجم پایین آورد و در کمال ناباوری، رئیس انجمن تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی در اواخر آبان ماه از تنزل دوباره این اولویت ارزی به جایگاه هشتم خبر می‌دهد؛ حال آنکه اختصاص ارز به کالاهای اولویت نه و ده از دستور بیرون آمده و جایگاه هشتم، به معنای آخرین اولویت برای دریافت ارز مرجع به شمار می‌آید.
ادامه مطلب...
نظر

با اذعان به احتمال استفاده از منابع صندوق توسعه ملی:
هرچند تاکنون از منابع گوناگونی برای جبران کاهش درآمد نفت در بودجه سال آینده سخن به میان آمده است، گویا دولت در این میان منابعی را مد نظر دارد که هیچ کس تاکنونی به آن توجهی نکرده است؛ منابعی که استفاده از آنها به این منظور باید حتما با مجوز مجلس شورای اسلامی و یا با انجام اصلاحاتی در صندوق توسعه ملی انجام پذیرد!
کد خبر: 287403
تاریخ انتشار: 06 آذر 1391 - 14:44
هرچند تاکنون از منابع گوناگون برای جبران کاهش درآمد نفت در بودجه سال آینده سخن به میان آمده است، گویا دولت در این میان منابعی را مد نظر دارد که هیچ کس تاکنونی به آن توجهی نکرده است؛ منابعی که استفاده از آنها به این منظور باید حتما با مجوز مجلس شورای اسلامی و یا با انجام اصلاحاتی در صندوق توسعه ملی انجام پذیرد!

به گزارش «تابناک»، امروز بهروز مرادی، معاون نظارت برنامه ریزی راهبردی ریاست جمهوری در گفت‌وگویی، از امکان جبران کاهش درآمد نفت در بودجه سال بعد با منابع صندوق توسعه ملی خبر داده و گفته است: کاهش 4.‌5 درصد درآمدهای نفتی حاصل از صادرات در بودجه سال 92 را می‌توان از محل صندوق توسعه ملی جبران کرد. 

هرچند بهروز مرادی این امر را محتمل دانسته، هیچ بعید به نظر نمی‌رسد که بودجه سال آینده و کسری درآمد نفت را دولت، از محل‌هایی اینچنین جبران کند!

بنا بر این گزارش، این در حالی است که چنانچه این اتفاق روی دهد، این امر در صورتی که مجوز‌های لازم را از مجلس نگیرد، به مانند نقض قانون، نقض غیر مستقیم قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه و همچنین تخلف در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است. همچنین در حالی که منابع صندوق ذخیره ارزی ـ که از اساس برای مواردی این‌چنینی و کاهش درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده بود ـ با کاهش شدید روبه‌رو شده، اگر دولت برای حل مشکلی از مشکلات کشور با کار کار‌شناسی بدین نتیجه رسیده، لازم است با ارائه طرح‌های خود در قالب لایحه و طرح احتمالی اصلاح اساسنامه صندوق بدین کار مبادرت ورزد. 

اما اساس‌نامه صندوق توسعه ملی صراحتاً اذعان دارد که بخش اعظمی از مصارف صندوق توسعه ملی، مربوط به بنگاه‌ها و شرکت‌های صادراتی و اقتصادی خصوصی و بخشی دیگر مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی است؛ در نتیجه جبران کسری درآمد نفت در بودجه با منابع صندوق توسعه ملی ـ که به هیچ عنوان در اساس‌نامه صندوق نیامده ـ کار بی‌سابقه‌ای است!

از سویی نکته قابل توجه این است که بخش مهمی از منابع صندوق توسعه ملی، باید از درآمدهای نفتی تأمین شود؛ به عبارتی، اساس‌نامه اشعار دارد که نخستین منبع ذکر شده در منابع مالی صندوق 20 درصد از منابع حاصل از صادرات نفت و گاز است.

اکنون سخن بهروز مرادی مبنی بر احتمال جبران کاهش درآمد نفتی از صندوق توسعه ملی به این معناست که احتمالاً نه تنها سال آینده با این کار، سهمی از درآمد نفتی به صندوق ریخته نمی‌شود، بلکه منابع صندوق برای جبران کاهش درآمد نفتی نیز مورد استفاده قرار بگیرد! این امر از اساس با اهداف و فلسفه وجودی صندوق توسعه ملی در تناقض است و جای تعجب دارد که بهروز مرادی بدون توجه به این موارد، سخن از یک چنین امکانی گفته است. 

نگاهی به اهداف راه‌اندازی صندوق ذخیره ارزی، زوایای جالب‌تری را نیز نشان می‌دهد. 

حساب ذخیره ارزی اهدافی چون ایجاد ثبات در میزان درآمدهای حاصل از فروش نفت خام، تبدیل دارایی‌های حاصل از فروش نفت خام به دیگر انواع ذخایر و گسترش فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری و تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز طرح‌های تولیدی و کارآفرینی بخش غیر دولتی و فراهم کردن امکان تحقق فعالیت‌های پیش‌بینی شده در برنامه را مدنظر قرار می‌دهد. 

به عبارتی، فلسفه وجودی صندوق ذخیره ارزی، این بوده است که با نوسانات بهای نفت و احتمال کاهش بهای آن، بیش از رقم مورد پیش بینی در بودجه، کاهش درآمد نفت از این محل جبران شود؛ اما در حالی حساب ذخیره ارزی به پایان خود نزدیک می‌شود که در سال‌های اخیر، هیچ‌گاه میانگین بهای نفت از رقم پیش بینی شده در بودجه کمتر نبوده و اینجاست که فاجعه کاهش شدیدی منابع صندوق ذخیره ارزی را می‌توان دید و دقیقاً مشخص نیست که این برداشت‌های بجا و بیجا چگونه بوده است؟! 

در نتیجه در پی کاهش شدید منابع صندوق ذخیره ارزی، اکنون خبر از احتمال جبران کاهش درآمد نفتی با منابع صندوق توسعه ملی می‌شود؛ به عبارت دیگر، در جایی که منبع پیش‌بینی شده برای جبران کاهش درآمد نفتی در بودجه، دیگر توانی برای انجام مسئولیت خود ندارد، دولت گویا به دنبال منابع تازه نفس و پر و پیمان‌تری می‌گردد. 

هرچند بهروز مرادی، این امر را امری احتمالی خوانده است، ولی اگر چنانچه دولت قصدی در این باره داشته باشد و مجوزهای لازم را از نهادهای قانونگذار مرتبط نگیرد، راه نادرستی پیموده خواهد شد؛ اما اگر به هر نحو، دولت در اجرای چنین تصمیمی از خود جدیت نشان داد، می‌تواند با ارائه آن به مجلس شورای اسلامی و نیز گرفتن مجوزهای لازم، از مشکلات خود گره‌گشایی کند.


نظر

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛
در همه جای دنیا نوسان هست، ولی این گونه نیست که قیمت‌ها یکباره چند برابر شود. در چنین شرایطی، مشخص است که عوامل روانی تأثیرگذار خواهد بود. ما واقعا برای صنعت کشور نگرانیم؛ بنابراین، باید منافع ملی را در بلندمدت در نظر داشت. این شیوه مدیریت درستی نیست، به ویژه در شرایط بحرانی. بورس عامل دست دلالان شده و کالاهای عرضه شده در آنجا به دست تولیدکنندگان واقعی نمی‌رسد.
کد خبر: 286534
تاریخ انتشار: 06 آذر 1391 - 15:51
باید ثبات ایجاد کرد و از وقوع نوسانات جلوگیری نمود، چرا که بی ثباتی قابلیت برنامه‌ریزی را از صنایع می‌گیرد و صنعتگر نمی‌تواند برای آینده برنامه‌ریزی و سود و زیانش را محاسبه کند.
 
به گزارش «تابناک»، رضا رحمانی گفته است: دولت می‌تواند ارز را تک نرخی کند و مابه التفاوت را یارانه بدهد. دولت اگر می‌خواهد از صنعت حمایت کند، می‌تواند یارانه بدهد و تسهیلات بانکی در اختیار بخش صنعت گذارد، یا آن که برای حمایت از همه قشرهای جامعه، حمایت‌های بیمه‌ای اعمال و نیز در بخش درمان سرمایه‌گذاری کند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: بنا بر قانون، باید هر ساله حقوق کارمندان و کارگران افزایش یابد، ولی پیشنهاد من این است که امسال به دلیل شرایط خاص، دولت این کار را برای بار دوم انجام دهد، چرا که شرایط خاص، تصمیمات خاص می‌خواهد. در کشور همه چیز گران شده و قیمت‌ها پایین نخواهد آمد و اگر هم پایین بیاید، به اندازه‌ای نیست که افزایش پیش آمده را جبران کند؛ اما گویا دولت این موضوع را جدی نگرفته است! 

بنا بر این گزارش، وی درباره تأثیر نوسانات اخیر بازار ارز بر بازار مسکن و احتمال افزایش بهای مسکن گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده ساختمان تأثیرگذار خواهد بود، ولی به دلیل بالا بودن قیمت‌ها و رکود در بازار مسکن، فعلاً خود را نشان نمی‌دهد؛ اما مانند فنری که فشرده شده و به یکباره‌‌ رها شود، بهای مسکن نیز جهش ناگهانی خواهد داشت. اشکال کار اینجاست که پس از وقوع اتفاق به فکر چاره می‌افتیم. مسئولان باید از هم‌اکنون به فکر آینده باشند تا جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: دولت باید به همه ابعاد ماجرا بیندیشد و مدیریت کند. باید مکانیسم بازار حاکم باشد و با رقابت، قیمت‌ها کاهش یابد، که در حال حاضر این گونه نیست. یکی از مشکلات تک نرخی بودن ارز هم این است که تعادل بازار را بر هم می‌زند. دلیل انتصاب مسئولین این است که بیندیشند و بموقع با بحران‌ها مقابله کنند. باید پیش‌بینی کرد و از کارشناسان در کارها مشاوره گرفت. دولت باید از ابزارهایی که دارد، به درستی بهره گیرد.
ادامه مطلب...
نظر

در روز‌های گذشته، سفر منطقه‌ای رئیس مجلس شورای اسلامی به سه کشور سوریه، لبنان و ترکیه، در رسانه‌ها بازتاب فراوانی داشت؛ اما امروز مقامات ترکیه، دستپاچه مواضعی علیه ایران در پیش گرفته‌اند؛ مواضعی که به ظاهر در واکنش به سخنان و مواضع علی لاریجانی بوده است!
کد خبر: 287404
تاریخ انتشار: 06 آذر 1391 - 16:16
در شرایطی که در روزهای اخیر، تنش‌های سیاسی میان ایران و ترکیه بر سر استقرار موشک‌های ناتو در مرز ترکیه با سوریه افزایش یافته، مقامات دولت آنکارا به ادعاها و بهانه‌جویی‌های جدید علیه ایران متوسل شده‌اند. در این راستا، وزیر کشور ترکیه مدعی شده ایران از گروه ترویستی «پ.ک.ک» حمایت می‌کند.

به گزارش «تابناک»، «ادریس نعیم شاهین»، وزیر کشور ترکیه امروز در اظهاراتی، ایران را به حمایت از گروهک ترویستی «پ.ک.ک» متهم کرد. 

روزنامه «حریت» ترکیه به همراه انتشار این خبر به نقل از شاهین نوشته: «ما از حمایت ایران از «پ.ک.ک» آگاهی کامل داریم». 

این روزنامه اشاره کرده، این سخنان در حالی گفته می‌شود که علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، به تازگی در سفر به ترکیه، با مقامات این کشور دیدار کرده است. 

وزیر کشور ترکیه در ادامه مدعی شده است: «ما می‌دانیم آن دسته از اعضای «پ.ک.ک» که مجروح می‌شوند، در بیمارستان‌های ایرانی تحت درمان قرار می‌گیرند». 
ادامه مطلب...
نظر

 

رصدخانه اقتصادی «تابناک»؛
امروز اخبار مربوط به بخشنامه جدید گمرک کشور، مبنی بر ممنوعیت واردات با ارز صرافی و آزاد، فضای خبری رسانه‌ها را به شدن تحت تأثیر قرار داده و گلایه‌ها و واکنش‌های تجار به این بخشنامه، هر یک خود موضوعی برای بررسی و تحلیل است؛ اما در این میان، احتمال پرواز دوباره بهای مرغ، موضوعی است که باید جدا به آن توجه کرد.
کد خبر: 287461
تاریخ انتشار: 07 آذر 1391 - 10:47

امروز اخبار مربوط به بخشنامه جدید گمرک کشور، مبنی بر ممنوعیت واردات با ارز صرافی و آزاد، فضای خبری رسانه‌ها را به شدن تحت تأثیر قرار داده و گلایه‌ها و واکنش‌های تجار به این بخشنامه، هر یک خود موضوعی برای بررسی و تحلیل است؛ اما در این میان، احتمال پرواز دوباره بهای مرغ، موضوعی است که باید جدا به آن توجه کرد.

 

رصدخانه اقتصادی «تابناک»، به دنبال مرور اخبار اقتصادی مهم روز و بازنشر موضوعات مهم اقتصادی در رسانه‌های کشور است؛ بنابراین، این بخش درصدد است با نگاهی متفاوت به پشت پرده اخبار، نکاتی را که در مضمون اخبار اقتصادی روز نهفته و همچنین احتمالاتی که در درون اخبار راجع به مسائل اقتصادی و آینده آن می‌توان دید، از پشت تلسکوپ و با جزییاتی دقیق‌تر بیان دارد.
 

 

به گزارش «تابناک»، چماق و هویج دولت درباره ارائه ارز حاصل از صادرات در مرکز مبادلات ارزی، نکته‌ای است که امروز توجه تلسکوپ رصدخانه اقتصادی تابناک را به خود جلب کرده؛ رویکرد دولت درباره ارز صادرکنندگان، می‌رود تا به اختلاف‌نظری همیشگی میان صادرکنندگان و دولت و شکاف بیشتر این دو از یکدیگر تبدیل شود.

چماق پنهانی گمرک

امروز و در گشت و گذار در خبر‌ها، هیچ موضوعی به اهمیت بخشنامه جدید گمرک جمهوری اسلامی ایران نبود. 
بنا بر این بخشنامه، ترخیص همه کالاهای وارداتی دیگر با ارز آزاد امکان‌پذیر نیست. بندی از این بخشنامه آورده است: ترخیص کالاهای وارده، صرفاً با منشأ ارز نظام بانکی، مرکز مبادلات ارزی، واردات در مقابل صادرات و همچنین با منشأ ارز سرمایه‌گذاری خارجی با تأیید سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی و اعتبار ارزی یا ارز با منشأ خارجی مورد تأیید بانک مرکزی امکان‌پذیر است و از تاریخ اول آذر ماه امسال ترخیص هر گونه کالا با دیگر رویه‌ها امکان‌پذیر نیست. 
ادامه مطلب...
نظر

فرمانده کل قوا در دیدار فرمانده و مسئولان نیروی دریایی ارتش:
رهبر انقلاب در این دیدار که به مناسبت هفتم آذر برگزار شد، سواحل گسترده جمهوری اسلامی و به ویژه ساحل دریای عمان و عقبه آن در منطقه مُکران را ثروت عظیم ملی خواندند و افزودند، اگر دولت و دیگر مسئولان با نگاه راهبردی به مناطق دریایی به کمک بیایند، این منطقه بزرگ و مهم می‌تواند توانایی‌های بسیاری برای جمهوری اسلامی پدید آورد.
کد خبر: 287690
تاریخ انتشار: 07 آذر 1391 - 15:34
رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (سه شنبه) در دیدار فرمانده و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اهداف بلند جمهوری اسلامی ایران و پیروزی‌های پی در پی نظام اسلامی در دستیابی به این اهداف خاطرنشان کردند: نگاه به اوضاع منطقه و جهان به خوبی دست بر‌تر جمهوری اسلامی را در این تحولات نشان می‌دهد. 

به گزارش «تابناک»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه یکی از دلایل جنجال‌های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی توفیقات کسب شده است، افزودند: در مقایسه? سیاست خاورمیانه‌ای غربی‌ها و سیاست خاورمیانه‌ای جمهوری اسلامی به روشنی دیده می‌شود که سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی به اهداف خود نزدیک شده است.
نظر

ترقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اگر در هر مجلسی متناسب با شرایط خاص سیاسی و جناحی، قانون انتخابات را تغییر دهند، این روند موجب بی‌ثباتی در قانون شده و به طور طبیعی مشکلات زیادی را برای کشور پدید می‌آورد.
حمید‌رضا ترقی درگفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در رابطه با لایحه اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون انتخابات که در مجلس مطرح شده از پختگی جامع فکری لازم برخوردار نیست.

وی در ادامه افزود: تغییر قانون انتخابات در هر مجلسی متناسب با شرایط خاص  سیاسی و جناحی موجب بی‌ثباتی در قانون شده و به طور طبیعی مشکلات زیادی را برای کشور پدید می‌آورد.

ترقی با اشاره  به تبصره صلاحیت نامزدها برای احراز شرط مدیر و مدبر  بودن و شرط دارا بودن حداقل 8 سال سابقه مدیریت که داوطلب ریاست ‌جمهوری باید توسط حداقل یک‌صد نفر از افرادی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی سابقه تصدی مقامات موضوع ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری را داشته‌اند، تایید شود، گفت: اشکالاتی بر این تبصره وارد است ،چرا که موارد ذکر شده در  اصلاحیه قانون‌ انتخابات موجب محرومیت افراد واجد شرایط برای کاندیداتوری می‌شود.
ادامه مطلب...
نظر

با حضور دریادار سیاری؛
دو فروند زیرسطحی کلاس غدیر و دو فروند هواناو تندر و BH7 با حضور فرمانده ناوگان نیروی دریایی به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق شد.
به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، دریادار حبیب الله سیاری صبح امروز (چهارشنبه 8 آذرماه) در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی در منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس ضمن صدور فرمان به آب اندازی دو فروند زیر سطحی کلاس غدیر و عملیاتی شدن این زیر سطحی‌ها در ناوگان این نیرو، فرمان الحاق دو فروند هوا ناو SRN6 و BH7 را نیز صادر کرد.

وی افزود: برای نخستین بار در دنیا سیستم پرتاب موشک بر روی هواناو BH7 نصب شده است.

دریادار سیاری با اعلام این خبر که این هواناو به سیستم مسلسل و دوشکا تجهیز شده اند، خاطر نشان کرد: هواناو به عنوان یک وسیله دو منظوره قابل استفاده در دریا و خشکی قابلیت‌های بسیاری از جمله توانایی پشتیبانی از جزایر مخصوصا جزایر فاقد اسکله هستند، انجام کشت شناسایی، تجسس و نجات، تاخت آبی - خاکی، مین ریزی، ماموریت های کمین و حمله، استفاده به عنوان آمبولانس دریایی را دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه افزود: امروز شاهد رونمایی از فاز دوم ساخت ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (سهند) شامل نصب روسازه و سایر متعلقات آن و همچنین پرده برداری از سازه ناوچه موشک انداز "سینای 7 " که در مرحله اتمام ساخت سازه و روسازه قرار دارد، هستیم.
ادامه مطلب...