سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کافه فرهنگ

نظر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن محکوم کردن ساخت فیلم "یک خانواده محترم" گفت: رئیس رسانه ملی برای توضیح درباره حمایت مالی از این فیلم به جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس فراخوانده شده است.
به گزارش خانه ملت نصرالله پژمان فر با بیان اینکه برخورد جدی با عوامل سازنده فیلم  یک خانواده محترم ضروری است، گفت: در تعدادی از فیلم‌ها ایراداتی به صورت پنهان وجود دارد و در لفافه به انتقاد از مسائل سیاسی، اجتماعی و ... می‌ پردازند، ولی این فیلم به صراحت و با شیطنتی خاص ارزش‌هایی از جمله عقاید اسلامی، دفاع مقدس و ....را  زیر سوال برده و آنها را مورد هجمه قرار داده است.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مسئولان صدا و سیما باید در مقابل این اشتباه عذرخواهی عملیاتی کنند، به این صورت که تمام افرادی که در تهیه این فیلم به نوعی دخالت داشته و در این مورد بی‌دقتی کرده‌اند، باید از سمتشان عزل شوند و برای حل این اهمال کاری راه‌ حل دیگری وجود ندارد.
 
پژمان فر با بیان اینکه اکران این فیلم در نمایشگاه فیلم ابوظبی بازتاب نامطلوبی را در جهت توهین به ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درجهان داشته است، تصریح کرد: ساخت این فیلم باعث سوءاستفاده دشمنان جمهوری ایران اسلامی به نفع خودشان شده است و تبلیغاتی که از این طریق علیه ما در سطح بین المللی صورت گرفته، محدود نیست.
 
عضو فراکسیون روحانیون مجلس یادآورشد: کمیسیون فرهنگی مجلس از ضرغامی برای حضور در جلسه این هفته کمیسیون، دعوت به عمل آورده و باید ایشان در مورد وضعیت به وجود آمده ناشی از ساخت این فیلم، پاسخگو باشند. اعضای کمیسیون در این خصوص با هم اتفاق نظر داشته و با جدیت این موضوع را پیگیری خواهند کرد.
نظر

روز گذشته رئیس جمهور با صدور حکمی اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کرد.
نظر حجت الاسلام بهمن شریف زاده را در خصوص زوایای گوناگون این حکم جویا شده ایم:
آقای شریف زاده، متن حکم صادر شده از سوی رئیس جمهور با محتوای مرسوم احکام این چنینی، بسیار متفاوت است. نظر شما در این خصوص چیست؟
از جمله ضرورت های این بُرهه از تاریخ کشور، ایجاد تغییر در مقیاس نگاه مدیران نظام است. افقِ دید و مقیاسِ نگاه مسؤولان باید از اندازه های ملی و منطقه ای وسیعتر شده و به اندازه های جهانی ارتقاء یابد. اگر ما با دقت به رُخدادها و حوادث جهان نگاه کنیم، به خوبی متوجه روند و حرکتی فراگیر در جهان می شویم؛ حرکتی که با شتاب، فاصله ها و مرزبندیهای گوناگون انسانی و فرهنگی بین ملت ها را کمرنگ کرده و آنها را به هم نزدیک می کند و به این ترتیب، جهان را رو به یکپارچگی می بَرَد و همین واقعیت است که بلندی افق و توسعه نگاه مسؤولان کشور را ضرورت می بخشد. امروز باید مسؤولان کشور به جهانی اندیشیدن، توجه ویژه کنند و آن را به عنوان فرصتی ارزنده برای تعالی ملت سرافراز ایران به شمار بیاورند. همچنین داشتن اندیشه های جهانی و نگاهی به وسعت انسان را می توان از مهم ترین ملاک ها و معیارها برای انتخاب مردم به شمار آورد. انقلاب ما امروز به کسانی نیاز دارد که با مقیاس جهانی بیندیشند، سخن بگویند و عمل بکنند؛ یعنی وقتی می خواهند برنامه ریزی کنند، به بشر بیندیشند و همه آحاد انسانی را به شمار آورند اگرچه حوزه دستوراتشان کشور خودشان باشد. امروز بر خلاف گذشته که مصالح هر ملت و سرزمینی، جدا از ملت ها و سرزمین های دیگر تعریف و تعیین می شد، نمی توان برای هیچ ملتی جداگانه مصلحت اندیشی کرد؛ زیرا ارتباطات به قدری توسعه یافته که جز با نگاهی فراگیر نمی توان مصالح کشوری را به درستی تعریف و تبیین کرد؛ برای مثال اگر به دنبال ارزشی همچون عدالت هستیم، بی شک جز با نقشه و طرحی فراگیر مثل مدیریت مشترک بر جهان، نمی توان به آن دست یافت. اگر خواهان صلح، امنیت، عشق، بهداشت، سلامت روانی و دیگر مقولات خوشایند هستیم، جز با طراحی های جهان شمول به آن دست نمی یابیم. ما جزیره ای جدا از دیگر ملت ها نیستیم که بدون توجه به پتانسیل و عملکرد آنها بتوانیم طراحی کنیم و کسی که به این بینش نرسیده باشد، شایستگی لازم برای طراحی را ندارد؛ به ویژه وقتی که دشمنان این نظام، نقشه براندازی می کِشند و به حذف نظام اسلامی می اندیشند.
نظر

مگر می‌توان در اداره‌ای در جمهوری اسلامی، شهروندی را با توهین و دشنام بیرون انداخت و برای وی خط و نشان کشید؟ مهم این نیست که این شهروند کیست؛ مهم این است که یک شهروند برای خواسته حقی با توهین و گستاخی روبه‌رو می‌شود!2
در چند روز گذشته، یکی از یادگاران و جانبازان دوران دفاع مقدس از سوی حراست وزارت ورزش به گونه‌‌ای بسیار زننده‌ مورد توهین قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، , وبه نقل از «عماریون» ،سید جلال روغنی، جانبازی که دو چشم و دو دست و همچنین یک پای خود را در راه انقلاب و دفاع از آرمان‌های اسلامی نظام هدیه نموده است، برای پیگیری مسائل ورزشی جانبازان به وزارت ورزش و به بخش پیگیری ورزش‌های نابینایان می‌رود و در کمال ناباوری می‌بیند که هیچ کس حتی پاسخ او را هم نمی‌دهد. 

بنا بر این گزارش، اما پس از چندین بار پیگیری و پاسخگو نبودن، مسئولین مربوطه حراست مجموعه با سید جلال درگیر شده و او را بیرون می‌کند و در کمال وقاحت به سید جلال می‌گویند، این بار که خود و یا دوستانتان به اینجا بیایید، به جای پذیرایی، سرتان را در...تان فرو می‌کنیم؛ سپس این جانباز عزیز و غیور را به بد‌ترین شکل ممکن بیرون می‌کنند. 

بر پایه این گزارش، این رخداد در حالی است که بناست در حکومت اسلامی، اگر خلخال از پای زنی یهودی درآورده شود و مردی از مسلمانان از غصه دق کند، جای هیچ نکوهشی نباشد. 

حال این توصیه برای رفتار در درون حکومت اسلامی است و این هم رفتاری که از یک مسئول در یک وزارتخانه سر می‌زند؛ مسئولی که به پشتوانه مقام و اختیاراتی که دارد، چنان  افتاده‌ای را می‌زند که به خوبی می‌داند، این فتاده کنونی، همان پهلوان دیروز است که جان و مال خود را برای آسایش همگان در طبق اخلاص نهاده بود و اینک یک مقام در یک وزارتخانه گمان می‌کند با اسب افتاده‌ای روبه‌روست؛ حال آن که کسی که این مقام می‌پندارد از اسب افتاده، چنان اصل و اصالتی دارد که هیچ گاه تاریخ این سرزمین او را فراموش نمی‌کند. 
ادامه مطلب...
نظر

لایجانی در نشست خبری:
فعلاً نمی‌توان گفت، ادغامی شده است. البته موافق نیستم، این وزارتخانه‌ها ادغام شوند؛ اصلاح قانون انتخابات برای صیانت از آزادی‌هاست؛ باید جلوی سفاکی‌ها و خونریزی‌ها در خاورمیانه گرفته شود؛ قائل به این نیستیم که اصلاح قانون انتخابات به مجمع تشخیص برود؛ هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، کارکرد درونی دارد.
11:47
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی، نیازمند توجه به مسائل اقتصادی هستیم، گفت: تمام قوا باید نیرو و استعداد خود را بر این موضوع متمرکز کنند. 

به گزارش «تابناک»، دکتر علی لاریجانی در آغاز نشست خبری امروز خود با خبرنگاران رسانه‌ها با اشاره به سالروز مجلس و شهادت مدرس،‌ از وی به عنوان اسوه پارلمان یاد کرد و گفت: افتخاری برای کشور است که نماد پارلمان شخصیت ممتاز فراگیری مانند مدرس است که آرا و نظرات وی تاثیرات بسیاری را در تاریخ ایران به جای گذاشته است. 

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: مدرس با افکار منسجم و همه‌جانبه‌ خود تأثیر بسیاری در تاریخ کشور داشت و امام (ره) از وی به عنوان نماد نمایندگی و پارلمان و مجلس در ایران یاد کرده‌اند. 

وی با اشاره به مولفه‌های شخصیت مدرس، اظهار کرد: عبارتی از وی وجود دارد که می‌گوید اعتلای ایران در اسلامیت است، همچنین مدرس در سخنرانی‌های خود نشان داده که توجه بسیاری به آبادانی کشور داشته است. 

رییس قوه مقننه با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در قانون اساسی، محورهای ارزشی مانند آزادی، کرامت انسانی، آبادانی، عدالت و استقلال و مبارزه با استعمار وجود دارد و در انقلاب اسلامی تمام این ارزش‌ها همواره وجود داشته و به پیش می‌رود و تک‌ ارزشی نیز مشاهده نمی‌شود چرا که چه انسان‌ها و چه جامعه تک ارزشی قطعا دچار انحطاط و سقوط می‌شود. 
ادامه مطلب...
نظر

به مناسبت روز جهانی معلولان:
در شرایطی که بسیاری از معلولان به اجرایی نشدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بعد از هشت سال گلایه دارند، رئیس سازمان بهزیستی از بازنگری کلی در این قانون سخن به میان آورده و ضمن درخواست از قوه قضائیه و مجلس، ابراز امیدواری می کند که این تغییر صورت بگیرد تا شاید تمامی کارهای نکرده، با تعویض قانون محقق شود!
از سال 1992 میلادی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصمیم گرفت که روز سوم دسامبر (13 آذر ماه به تاریخ شمسی) را به منظور «ارتقا رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت‌های مختلف و افزایش آگاهی‌هایی که می‌بایست از مساله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.» به عنوان «روز جهانی معلولان» اعلام کند. 
ادامه مطلب...
نظر

سخنگوی وزارت امورخارجه:
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر مسئولان اماراتی با تأکید بر اینکه جزایر سه‌گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود، گفت: تکرار ادعاهای بی اساس تأثیری بر واقعیت‌های موجود نخواهد داشت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر مسئولان اماراتی با تأکید بر اینکه جزایر سه‌گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود، گفت: تکرار ادعاهای بی اساس تأثیری بر واقعیت‌های موجود نخواهد داشت. 

وی با تأکید بر اینکه طرح اینگونه مسائل تنش‌آمیز کمکی به روابط و منافع مشترک نخواهد کرد، ابراز امیدواری کرد که دولت امارات در جهت همکاری‌ها و همگرایی منطقه‌ای که در راستای خدمت به منافع کشورها و مردم آن و تحکیم ثبات و امنیت این منطقه حیاتی است، حرکت کرده و از دامن زدن به اینگونه مسائل در شرایطی که منطقه خلیج فارس نیاز به آرامش و صلح برای توسعه و شکوفایی اقتصادی دارد، اجتناب کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با تاکید بر سیاست اصولی دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه و گسترش مناسبات و همکاری ها میان ایران و کشورهای همسایه در خلیج فارس از جمله امارات عربی متحده براساس اصول حسن همجواری ، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر خاطرنشان کرد: ایران برای گسترش و تقویت روابط و همکاری‌های دوستانه با کشورهای حوزه خلیج فارس هیچگونه محدودیتی قائل نبوده و همواره از گفت‌وگوی منطقی با کشورهای منطقه به منظور رفع سوء تفاهمات احتمالی استقبال کرده است.

ادامه مطلب...

نظر

سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری مطرح کرد
سخنگوی دستگاه قضا دستگیری دو تن از مرتبطین بسیار مهم سفید در پرونده مهدی هاشمی را تایید کرد.
به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در چهلمین نشست خبری که امروز 13 آذرماه در حوزه ریاست این قوه برگزار شد، درباره پرونده مرگ ستار بهشتی (وبلاگ‌نویس)، اظهار داشت: درمورد پرونده ستار بهشتی تحقیقات جامع شروع شده و همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: نتیجه تحقیقات اعم از افراد مورد بازجویی اقدامات فنی بررسی سایت‌ها و افرادی که مرتبط با ستار بهشتی در زمان حیات وی، ارتباطات ایملی و سایتی بررسی‌های پزشکی که در دو سه نوبت و بعد از کالبد شکافی و قبل و بعد از سم‌شناسی انجام شده که همه مدارک حاکی از آن است که قصوراتی درمورد محل، نحوه نگهداری و سرکشی به متهم، نظارت مستقیم بر امر تحقیق برای نیروی انتظامی مشخص شده است.

** شوک، علت اصلی مرگ وبلاگ نویس بوده است

دادستان کل کشور در ادامه تصریح کرد: در جبران این سهل انگاری و کوتاهی فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس پلیس فتای تهران را برکنار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به کبودی‌هایی که در بدن ستار بهشتی دیده شده است گفت: در معاینه اول جسد چند کبودی در حال جذب وجود داشته که می‌تواند مربوط به سه تا چهار روز قبل از فوت باشد این کبودی‌ها در کتف، ران، پای راست، زانو، ساق پای راست و چپ دیده شده‌اند.
ادامه مطلب...
نظر

10:08
هشتمین و آخرین بودجه دولت محمود احمدی نژاد در راه است؛ بودجه‌هایی که قرار بود براساس وعده رئیس جمهور در جیب هر ایرانی جای بگیرد اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
به گزارش مهر هرساله با فرا رسیدن آذرماه همه تحولات در دایره بودجه سال آینده می‌چرخد، رفت و آمدها و چانه‌زنی‌ها به اوج خود می‌رسد و آنهایی که خوب می‌دانند که چه کنند، از بودجه مناسبی برخوردار می‌شوند. البته"هشدار، اولتیماتوم، نامه‌نگاری و ..." در سال‌های اخیر نتوانست احمدی‌نژاد را به عقب نشینی وادار و او، بودجه را سر موقع به مجلس ارائه کند بلکه رئیس جمهور هرزمانی صلاح دانست، بودجه را به پارلمان تقدیم کرد؛ حتی اگر شده سه ماه به دولت بودجه علی‌الحساب یا چنددوازدهم بدهند.
با این حال، این روزها و هفته‌ها در محافل دولتی، خصوصی و دانشگاهی همه از ویژگی‌های بودجه آخر احمدی‌نژاد می‌پرسند و نسخه پایانی او برای بودجه‌ریزی کشور. آیا محمود احمدی نژاد ترجیح می‌دهد بودجه منعطف همراه با شرایط روز به مجلس ارائه کند یا باید شاهد تعهدات سنگین بودجه‌ای برای دولت آینده باشیم؟
براساس وعده‌های دولتی‌ها از بودجه به شدت انقباضی سال 92، اتکای بودجه به نفت به شدت کاهش و به مالیات افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه همه چیزی‌ که در گذشته‌های نه چندان دور در بودجه سایه ( بودجه اضطراری در شرایط خاص) دیده می‌شد، در بودجه سال آینده خواهد آمد.
شرایط خاص کشور که منجر به کاهش حداقل 20 درصدی هزینه ‌های جاری دستگاه‌ها – براساس اعلام مسئولان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری- در سالجاری شده، می‌طلبد دولت از هر گونه افراط و تفریط بودجه‌ای برای سال 92 بپرهیزد.
معمای بودجه‌ای دولت را باید در تراز عملیاتی ( درآمد-هزینه) بودجه و یا به عبارتی، کسری بودجه آشکار دولت جستجو کرد؛ ترازی که قرار بود تا پایان برنامه چهارم توسعه (سال 89)، صفر شود، اما این هدف هیچ‌گاه محقق نشد و در دولت دهم نیز چندین برابر شد. البته تراز عملیاتی، زمانی (دوران ریاست فرهاد رهبر بر سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق) داشت کاهش می‌یافت، اما با انحلال سازمان مدیریت سابق، این روند تغییر کرد؛ سازمانی که به گفته کارشناسان، نیاز به تغییر ساختار داشت اما نباید منحل می‌شد.
نظر

کد خبر: 288606
تاریخ انتشار: 12 آذر 1391 - 10:11
جام جم
«تحریم صداوسیما و یک فرصت مغفول» عنوان دیدار اول روزنامه جام جم است که در آن می‌خوانید:
تصویب‌ تحریم صدا و سیما در سنای آمریکا را باید آغاز موج جدیدی از تلاش‌های غرب برای محدود کردن تاثیرگذاری رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران در جهان به شمار آورد. 

این تحریم‌ که به همراه مجموعه‌ای از اقدامات خصمانه دیگر تحت عنوان تشدید تحریم ایران در دستور کار سنای آمریکا قرار گرفته بود، شب گذشته تصویب شد و پس از تصویب مجلس نمایندگان و امضای رئیس‌جمهور آمریکا، صورت قانون به خود خواهد گرفت. 

پیش از این غرب با اقداماتی نظیر قطع تصاویر شبکه‌های ایرانی از بعضی ماهواره‌ها، ایجاد محدودیت‌های گوناگون برای شبکه‌های ایرانی در نقاط مختلف جهان، حملات سازمان‌یافته به دفاتر العالم و پرس‌تی‌وی در سوریه و...، عزم جدی خود را برای مقابله با نفوذ رسانه‌ای ایران در جهان نشان داده بود. 

با وجود تحریم‌های متعدد ایران پس از انقلاب، تحریم‌های اخیر آمریکا نه تازگی دارد و نه اتفاق شگفتی به شمار می‌آید. 

در این میان اما اهتمام مثال‌زدنی غرب برای مقابله با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را شاید بتوان اتفاق قابل تحلیلی به شمار آورد و به بررسی‌اش نشست. 

این ماجرا از دو منظر قابل بررسی و تدقیق است؛ نخست این‌که غرب با آن سابقه عریض و طویلش در زمینه طرح ادعاهای گزاف پایبندی به آزادی بیان، بخوبی می‌داند تحدید و تحریم یک رسانه‌ در افکار عمومی جهان، چه پیامدها و هزینه‌هایی را به دنبال دارد و قضاوت‌های جهانیان را به کدام سمت خواهد برد. 

با این حساب اما چرا حاضر به پرداخت چنین هزینه‌ای است؟ پاسخ را شاید بتوان در تاثیرگذاری و نفوذ رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران در جهان جستجو کرد، تاثیر و نفوذی که غرب را چنان نگران کرده که حاضر می‌شود، به‌رغم آسیب دیدن وجهه جهانی‌اش و به‌رغم همه شعارها و ادعاهایش در زمینه آزادی بیان و به رسمیت شناختن فعالیت آزاد رسانه‌ها، کمر به مقابله آشکار با یک رسانه ببندد و اینچنین خود را رسوا کند. 

روی دوم سکه هم به فضای پس از تصویب و اعمال این تحریم رسانه‌ای بر می‌گردد. این دست اتفاقات در کنار ظاهر محدودکننده و آسیب‌رسان خود که اقتضای طبیعت آنهاست و به تعبیر مسوولان ارشد کشور، ایران در این سی و اندی سال در مقابلش واکسینه شده است پتانسیل بی‌بدیلی را برای افشای ذات فریبنده غربی‌ها و رساندن فریاد مظلومیت ایران به گوش دنیا، در اختیار می‌گذارد. 

با کمی تدبیر و تلاش شاید بتوان سمت بُرّان این تیغ ظاهراً ضدایرانی را به سمتِ خود غرب برگرداند و هژمونی رسانه‌ای‌اش در دنیا را هدف گرفت. اتفاقی که در حالت عادی، به سختی می‌افتاد و انرژی بسیار بیشتری را می‌طلبید. 
 
کیهان
«مصر، ورای هیاهو» عنوان یادداشت روز کیهان به قلم سعدالله زارعی است که در آن می‌خوانید:
هفته گذشته مصر شاهد دو روند حقوقی و سیاسی بود. در روند حقوقی شورای تدوین قانون اساسی مصر اصول قانون اساسی را به تصویب رساند و برای اطلاع عموم منتشر کرد تا مقدمات همه پرسی قانون اساسی طی دو ماه آینده فراهم شود. 

در روند سیاسی اعتراض مخالفان نظم نوین گسترش پیدا کرد و از پایتخت به شهرهای مهم دیگری نظیر اسیوط، سوئز و اسکندریه کشیده شد. مخالفان خواستار انحلال هیات تدوین قانون اساسی و لغو بیانیه قانون اساسی رئیس جمهور شدند. 

قانون اساسی مصر به گونه‌ای تنظیم شده که قدرت سیاسی را بین دو نهاد ریاست جمهوری و مجلس توزیع کرده است؛ رئیس جمهور فرمانده کل قوا و رئیس دولت نیز می‌باشد اما در عین حال فرماندهی او بر ارتش و قوای انتظامی در حد عزل و نصب فرماندهان ارشد و اختیار اعلام جنگ و صلح محدود می‌شود و دولت تحت امر او باید از مجلس رأی اعتماد بگیرد و بودجه آن در مجلس به تصویب برسد. 

این مجلس در عین حال در خصوصیت خطوط مرزی، تقسیمات کشوری و اموری از این قبیل نیز حق دخالت دارد. با این وصف می‌توان گفت قانون اساسی پیشنهادی تحولات اساسی در شاکله ساختار سیاسی مصر به وجود آورده است. 

پیش از این رئیس جمهور از اختیار مطلقه برخوردار بود تا جایی که مجلس حالت تشریفاتی به خود گرفته بود مجلس در زمان مبارک هیچ نقشی در تعیین دولت و بودجه نداشت و مصوبات آن بدون تایید رئیس جمهور قابلیت اجرایی نداشت. 

نکته مهم دیگر که مناقشات اخیر را برانگیخت، توجه ویژه به نقش اسلام در قانونگذاری بود. براساس قانون اساسی جدید «اسلام مهمترین منبع قانونگذاری است» و «الازهر نهاد تضمین کننده جنبه‌های دینی جامعه مصر می‌باشد». 
ادامه مطلب...
نظر

بارندگی‌ها تداوم داشت و لحظه به لحظه به شدت آن افزوده می‌شد و با افزایش میزان بارش‌ها و جاری‌شدن روان آب ها و ورود آب‌های جاری از کوه‌های اطراف شهر به داخل خیابان‌ها، نگرانی‌های مردم و خطرات این بارندگی‌ها بیشتر شد.
کد خبر: 288598
تاریخ انتشار: 12 آذر 1391 - 10:29
با وجود گذشت چند روز از بارندگی‌های اخیر در شهرستان دشتستان، بخش‌های سیل‌زده در شهر برازجان هنوز وضعیت مناسبی ندارند و در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برند.

به گزارش مهر، با آغاز بارندگی‌ها در استان بوشهر و به‌ویژه شهرستان دشتستان که قطب اول کشاورزی استان بوشهر است و هشت سال را در خشکسالی به سر برده بود، موجی از شادمانی و خوشحالی در بین مردم و به‌ویژه فعالان عرصه کشاورزی ایجاد شد و نوید سالی نیکو را می‌داد.

بارندگی‌ها تداوم داشت و لحظه به لحظه به شدت آن افزوده می‌شد و با افزایش میزان بارش‌ها و جاری‌شدن روان آب ها و ورود آب‌های جاری از کوه‌های اطراف شهر به داخل خیابان‌ها، نگرانی‌های مردم و خطرات این بارندگی‌ها بیشتر شد.

بارش بی‌سابقه باران در شهرستان دشتستان و برازجان به حدی شدت داشت و تداوم یافت که اغلب خیابان‌های شهر برازجان به یک مسیر رودخانه‌ای تبدیل شد و روان‌آب‌ها به راحتی وارد خانه‌های مردم شد.